1 minut- LYFT

Det är allt du behöver för att topptrimma magmusklerna med den här övningen, som du kan göra när du är på jobbet.

Så här gör du:
Sätt dig på en stol som är tillräckligt hög för att du ska kunna pendla fritt med benen utan att röra vid golvet.
Sätt dig på dina händer.
Lägg över kroppsvikten på händerna (som om du skulle lyfta dig själv från stolen). Böj något på knäna och lyft låren cirka 6-8 cm från stolen. Sänk dem långsamt och kontrollerat igen.
Gör rörelsen minst en minut, men gärna längre.

”American Sports Council” har korat denna övning till världens mest effektiva magövning. Och det allra bästa är att du bara behöver göra övningen 1 minut per dag för att se resultat!

Info hämtad från tidningen iForm

1 minut- HOPP

Sadie Nardini leder dig genom en övning som ska utföras dagligen för bästa resultat. Den är utformad för att omvandla din armstyrka, grundläggande styrka och förmåga att hoppa upp, till att känna kontroll i alla inversioner OCH den är grym för dina magmuskler, öva, öva, öva!

Du kommer att se resultat snabbt, träna ca 2 x 30 sekunder varje dag. Kör 5 hopp i taget, 3 rep eller flera.

Och för dig som har en minut över…

Fler härliga magövningar hittar du här. (Bilden är från Wellness)

Har du en riktigt bra magövning du vill tipsa om så vänligen kontakta mig.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *