Core Power – magträning

1 minut

Trimma magen med härlig magträning från Kino Mac Gregor.  Övningen påminner om Captains chair (se nedan) som korades till bästa magövningen i tidningen iForm.

Kino använder block, som en förberedelse för Jump back i Ashtanga vinyasa flow.

Svettigt-JA

Jobbigt-JA

Jättebra-JAAA!

Captains Chair

1 minut

Det är allt du behöver för att topptrimma magmusklerna, och en stol.

Sätt dig på en stol som är tillräckligt hög för att du ska kunna pendla fritt med benen utan att röra vid golvet.
Sätt dig på dina händer.
Lägg över kroppsvikten på händerna (som om du skulle lyfta dig själv från stolen). Böj något på knäna och lyft låren cirka 6-8 cm från stolen. Sänk dem långsamt och kontrollerat igen.
Gör rörelsen minst en minut! (gärna längre.)

American Sports Council har korat övningen Captains Chair till världens mest effektiva magövning, eftersom den tränar musklerna hårdare än någon annan magövning, bland annat genom att både de raka och sneda magmusklerna involveras.
Och det allra bästa är att du bara behöver göra övningen 1 minut per dag för att se resultat!

Platt mage vill ju alla ha- Kämpa på!

 

Platt mage - med världens 6 bästa magövningar!

Hängande benlyft – Häng i en stång och dra upp benen med böjda knän mot magen. Ner med benen igen, upprepa.

Plankan – vanlig eller med olika rörelser.

Crunches på pilatesboll (gärna med vikter).

Benlyft på bänk – ligg på mage på en bänk med benen hängande över kanten. Lyft dem sedan rakt uppåt/bakåt. Spänn magen.

Sågen – Stå i plankposition och dra dig sedan bakåt genom att skjuta armbågarna ifrån dig. Framåt igen, upprepa. Spänn magen.

Chin ups – Häng i en stång och försök dra dig upp tills hakan är över stången.

Mera tips som ger stark mage hittar du här. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *